Kirjeldan kolme õpetlikku juhtumit manipulatsioonide ja pettuste vallast.
Esimeseks internetipettus Hiinas.
Viisik oli asutanud firma “Shenlong Shuma” (“Digitaalne Draakon”), mis kujutas endast omamoodi klubi: igaüks, kes oli 46 dollari (ligi 830 krooni) eest lunastanud liikmekaardi, sai hakata klõpsama internetireklaamidel, kusjuures reklaam ütles, et iga klõpsu pealt oleks pidanud klõpsaja teoreetiliselt teenima üle viiekümne sendi. Klubi reeglite kohaselt võis üks inimene päeva jooksul klõpsata 33 reklaamile.Aferistid polnudki nende internetiküljel tehtud klikkide üle arvet pidanud. Klubi liikmeid arvatakse olevat 614 000 inimest.Iga päev läks kaubaks kuni 30 000 liikmepiletit.
Teiseks toon näite meili teel saadetavast petukirjast
Meil on teile rõõm teatada, et olete üks Inglismaa rahvusliku online loterii võitjatest. Loterii toimus 20 novembril 2007 aastal. Teile on määratud välja maksmiseks 1000000 euro suurune summa. Oma raha kätte saamiseks kontakteeruge.
Summa kätte saamiseks peab tegema ainult väikse sissemake, 10 % võidusummast. Kui summa on võõrale kontole kantud, laekub miljon.
Kolmandaks üritatakse kergeusklikelt raha kätte saada ka mitmesuguste testidega. Eelmise aasta lõpus tekitas tarbijates ärevust Euroopa IQ-test, mille tulemuse avaldamiseks pidi saatma sõnumi. Peale seda toimingut oli tarbija automaatselt teenusega liitunud.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment